جدیدترین مقالات

    Blog detail

    هزینه تعمیر سمعک
    99/11/14

    هزینه تعمیر سمعک

    در این مقاله سعی داریم به بررسی تعمیر سمعک در صورت بروز خرابی بپردازیم چون در صورتی که از مشکلات مرتبط با شنوایی رنج می برید، و مجبور به استفاده از یک دستگاه سمعک آن هم برای مدت زمانی از طی روز می باشید، قطعا با این حقیقت آشنا خواهید بود که مجبور به انجام هزینه ای تقریبا سرسام آور در ارتباط با خرید وسائل جانبی سمعک و یا تعمیر سمعک و نگهداری آن هستید.

    کاربرد سمعک

    سمعک ها وسائلی مفید برای افرادی که دارای مشکلات شنوایی می باشند، محسوب گردیده و می تواند به آن ها کمک نماید تا به صورتی ساده تر و طی مدت زمانی طولانی تر با محیط اطراف ارتباط داشته باشند. آن ها به کمک همین دستگاه های کوچک قادر خواهند بود تا به صورتی هر چه بیشتر با محیط پیرامون خود اتباط برقرار کرده و از روابط دیگران به صورتی بهتر و با کیفیتی بیشتر آگاهی یابند. در کل سمعک موجب خواهد شد تا این افراد دارای مشکلات شنوایی بتوانند فعالیت های اجتماعی خود و نقش خود را در درون اجتماع به صورتی بهتر و کامل تر ایفا نمایند.

    در صورتی که شما از این دستگاه با ارزش و بسیار پر کاربرد خود به خوبی نگهداری نمایید و از آن با دقتی هر چه بیشتر مراقبت کنید، این دستگاه هوشمند کوچک خواهد توانست تا سال های سال برای شما کار کرده و به شما خدمات مهم و حیاتی خود را ارائه نماید، ولی با تمامی این ها در نظر نیز داشته باشید که به هر صورت هر از چند مدتی این دستگاه هوشمند شما نیازمند انجام تعمیراتی خواهد بود که به طبع نوع و شکل این خدمات تعمیراتی برای شما هزینه هایی را نیز در پی خواهد داشت.

    هزینه تعمیر سمعک

    معمولا دستگاه های سمعکی که دارای برد های استاندارد و رسمی می باشند، به خصوص برند هایی که شهرتی جهانی را نیز در اختیار دارند، سعی می نمایند تا خدماتی هر چه بهتر را به مشتری خود ارائه نموده تا از همین راه هم برای خود شهرت و اعتباری به دست اورده و هم این که رضایت و وفاداری مشتریان خود را نیز نصیب خود سازند.

    خدمات پس از فروش سمعک

    یکی از ساده ترین و رایج ترین روش هایی که برای این کار در نظر گرفته می شود، همواره ارائه خدمات پس از فروش یا همان ارائه گرانتی می باشد. گارانتی که شرکت ها معمولا به مشتریان خود در رابطه با خدمات پس از فروش سمعک ارائه می نمایند، دو ساله بوده و به همین دلیل شرکت ها نیز از همین رویه جهانی پیروی کرده و تمامی محصولات استاندارد و جهانی خود را که با برند ویدکس به مشتریان عزیز در سرتاسر کشور ارائه می گردد، با یک گرانتی دو ساله تضمین خواهد نمود.

    از جمله شرایط و بند های این گرانتی ای که شرکت ها به مشتریان عزیز و محترم خود در سرتاسر کشور ارائه می نماید، می توان خدماتی همچون تعویض قطعات شکسته شده طی حادثه و یا معیوب بدون هیچ گونه قید و شرطی، و همچنین در صورت غیر قابل تعمیر بودن قطعه معیوب مورد نظر، دستگاه به صورت کلی و یک جا قابلیت تعویض را بدون کسب هیچ گونه هزینه ای خواهد داشت.

    البته لازم به ذکر است که این موارد که در گارانتی برای مشتری تضمین می گردد، تنها در صورتی به مشتری تعلق خواهد گرفت که دستگاه خریداری شده هنوز در محدوده زمانی دو ساله گارانتی ارائه شده از سوی شرکت بوده و همچنین خرید دستگاه مورد نظر حتما لازم خواهد بود تا از طریق مجاری قانونی و نمایندگی های رسمی صورت پذیرفته باشد.

    تضمین ارائه خدمات تعمیر سمعک

    برای تضمین ارائه خدمات و اطمینان از حصول شرایط آورده شده در گارانتی لازم می باشد تا شما مشتری محترم با دقت تمامی بند های مندرج در برگه همراه با گارانتی را مطالعه نموده و از چند و چون آن و شرایط و موارد جانبی آن به خوبی آگاه گردید.

    در صورتی که هر یک از بند ها رعایت نشده باشند و یا مشکل دستگاه سمعک مورد نظر شما در بند های مفاد این قرار جایی نداشته باشد، خدمات تضمین شده در گارانتی مورد نظر به شما تعلق نگرفته و این می تواند منجر به عدم اطمینان شما گردد. به همین خاطر لازم می باشد تا شما تمامی بند ها و موارد ذکر شده در برگه همراه با گارانتی را به دقت مطالعه نموده و از چند و چون آن ها به صورتی کاملا دقیق آگاه گردید.

    البته شرکت ها شرایطی اضافه تر نسبت به سایر شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش نیز را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

    مهم ترین خدمات پس از فروش

    یکی از بهترین و مهم ترین این خدمات که برای مشتریان خودمان در شرکت ها در نظر گرفته ایم، خدمتی اضافی تحت این عنوان می باشد که در صورتی که دستگاه سمعک شما مدت زمان گارانتی دو ساله آن به پایان رسیده و دستگاهی که در اختیار دارید همچنان بدون عیب و نقص در حال کار باشد.

    شرکت به شما این آپشن اضافی را ارائه می دهد که می توانید یک دوره مشابه زمانی دیگر، یعنی یک دوره یک ساله دیگر، مجددا این دوره گارانتی را تکرار کرده و تمامی بند ها و مفاد این دوره جدید نیز منطبق و یکسان با مفاد و شرایط دوره قبلی آن خواهد بود. در واقع انگار که شما یک دستگاه سمعک جدید را همانند روز اول خریداری نموده اید.

    خوب در صورتی که پس از این مدت دو ساله اول دستگاه شما دچار مشکل شده باشد و کارایی و کارکرد اولیه خود ارائه ندهد، و یا در صورت تمدید مدت زمان گارانتی مورد نظر، و اتمام این دوره زمانی دوم، که البته دیگر این قرار داد گارانتی قابل تمدید نیز نمی باشد، دستگاه سمعک شما دچار هر گونه مشکلی از هر نظر، ظاهری، فنی و عملکردی و یا به هر صورت دیگری گرددف دیگر وظیفه پرداخت هزینه های تعمیراتی آن برعهده شخص خود شما خواهد بود.

    در واقع شما لازم خواهد بود تا تمامی هزنیه های تعمیراتی سمعک خود را چه موارد جزیی و یا چه موارد کلی و حساس تمام و کمال از جیب پرداخته و تقبل نمایید.

    طول عمر سمعک ها

    تقریبا تمامی انواع سمعک ها به صورتی ساخته می شود که طول عمر مفید آن ها چیزی در حدود پنج سال بیشتر نخواهد بود، البته در صورتی که شما به خوبی از آن محافظت و مراقبت کرده و در استفاده از آن به تمامی نکات ایمنی آن توجه نموده و در فواصل زمانی منظم و مناسب و به صورتی مرتب آن را تعمیر و نظافت نمایید، در این صورت می توان این طول عمر را در نهایت تا به هفت سال و البته در مواردی بسیار نادر از این مدت زمانی بیشتر هم استفاده نمایید. قطعا پس از پایان این دوره، دستگاه سمعک شما حتی اگر به خوبی نیز به ظاهر کار نمایدف لازم خواهد بود تا تعویض گردد.

    هزینه تعمیر سمعک و نگهداری از آن

    باید به دقت به این نکته توجه داشته باشید، هزینه تعمیر سمعک بسیار بالا می باشد، به همین خاطر، توصیه می شود که شما در حین مدت زمان اعتبار گارانتی آن سمعک مورد نظر را تعویض کرده و از مدل های جدید تر و برخوردار از فن آوری ای به روز رسانی شده تر بهره بگیرید.

    در غیر این صورت، هر چه از طول عمر آن از این مدت بیشتر بگذرد، سمعک مورد نظر شما هزینه های روز به روز بیشتری را به شما تحمیل خواهد کرد، و این هزنیه ها حتی می تواند در مواردی چندین برابر هزنیه خرید یک دستگاه سمعک جدید نیز بالغ گردد.

    موارد مهم در انتخاب سمعک

    به شما توصیه می نماییم که همواره تمامی آپشن ها و انتخاب هایی را که در اختیار دارید، به خوبی در نظر گرفته و همواره مدل هایی از سمعک را انتخاب کنید که حدالمقدور به شما خدماتی به مراتب بیشتر از آن چیزی را که شرکت تولید کننده سمعک کنونی شما ارائه می دهد اتخاب نمایید، و در صورت عدم وجود چنین شرکتی، توصیه می شود از خدماتی برابر و یکسان بهره بگیرید.

    در واقع همواره سعی کنید تنها در قبال یک سمعک نو که البته دارای یک گارانتی معتبر و خوش نام باشد پول پرداخت کرده و در هنگام خرید به دقت به این موضوع توجه داشته باشید، زیرا هزینه های تعمیر و نگهداری و هم چنین خرید سمعک ها در حال حاضر به میزان بسیار زیادی افزایش یافته و از همین جهت لازم خواهد بود تا از مدل هایی بهره بگیرید که در کنار استاندارد بودن و برخوردار بودن از بهترین و به روزترین فن آوری های ممکن، دارای گارانتی معتبر و دقیق و خوش نامی نیز باشند.

    موارد مهم در هنگام خرید سمعک

    در صورتی که قصد دارید از به روز ترین و پیشرفته ترین سمعک های روز جهان استفاده نمایید، به این نکته دقت داشته باشید که اولا شرکت تولیدکننده آن معتبر بوده و قبل از خرید به خوبی در رابطه با نام شرکت و خدماتی که ارائه می دهد و هم چنین کیفیت محصولات آن تحقیق کرده و سپس اقدام به خرید یک مدل تازه نمایید.

    در صورتی که قصد دارید از یک دستگاه سمعک برای بلند مدت بهره بگیرید، به شما توصیه می نماییم که دستگاه سمعک مورد نظر خود را حتما بیمه نمایید (این مطلب بیمه کردن سمعک به دلیل ترجمه بودن مقاله فوق است که در این جا ذکر شده است، نگارنده از ارائه شدن چنین خدمتی از سوی بیمه های فعال در کشور ایران آگاهی ندارد).

    در حال حاضر در بازار صنعت بیمه، بیمه ها و مزایای مختلفی از سوی شرکت های معبر بیمه گذار ارائه می گردد که می توانید با بررسی خدمات هر یک از آن ها و شرایط مد نظر خود یکی را که با شرایط شما دارای همبستگی های زیادی می باشد را انتخاب نمایید. در غیر این صورتف مجبور خواهید بود تا تمامی هزینه های تعمیراتی و جانبی را پس از انقضای مدت زمان قرار از جیب شخصی خودتان پرداخت نمایید.

    انواع تعمیر سمعک

    در صورتی که نیاز باشد تا پوسته لایه بیرونی سمعک شما تعمیر شود، و یا این که دستگاه شما به خوبی نظافت شده و همچنین تنظیماتی جدید و یا تنظیماتی مجدد بر روی آن صورت پذیرد، نمی تواند هزینه زیادی برای شما در پی داشته باشد. در صورتی که ایراد و عیبی اساسی در دستگاه شما وجود داشته باشد، لازم خواهد بود حتما بررسی و تعمیر شدن از سوی کارشناسان و تعمیرکاران مجرب که دارای مجوز رسمی هستند صورت پذیرد، در غیر این صورت، ممکن است انجام تعمیرات غیر تخصصی باعث بروز ایراد هایی شدیدتر در دستگاه شما گردد.

    هزینه های جانبی تعمیر سمعک

    خوشبختانه لازم می باشد که به این حقیقت اشاره نماییم که اکثر تعمیر سمعک گران قیمت به قطعات و لوازم الکتریکی دستگاه سمعک شما ارتباطی ندارد، بلکه بیشتر تعمیرات پر هزینه اصولا شامل انجام کارهای تزیینی و بدنه ای خواهد بود.

    بهتر است به صورتی نقدی و با اعلام رقم و مبلغ به این موضوع اشاره نماییم، انجام تعمیرات ظاهری و بدنه ای و سطحی هزینه ای در حدود 500 تا 600 دلار را برای شما در پی خواهد داشت، این در حالی است که انجام تعمیرات الکترونیکی و قطعات اصلی سمعک ها تنها هزینه ای در حدود 300 تا 400 دلار را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

    بیاد داشته باشید که انجام تعمیر سمعک ها همیشه و همواره کاری پر هزینه محسوب می گردد. ولی نمی توان از این حقیقت چشم پوشی کرد که ارزش و تعیین رقم برای توانایی شنیدن به هیچ عنوان قابل تعیین ارزش شدن نخواهد بود. همیشه از سمعک های خودتان به خوبی نگهداری نمایید.

    سعی کنید از سمعک خود تنها در شرایطی که مدت زمان گارانتی آن ها معتبر می باشد بهره بگیرید. در فواصل زمانی منزل برای مثال سالی یکبار سمعک ها را از نظر فنی مورد بازبینی قرار داده و در صورت داشتن مشکلات جانبی در سریع ترین زمان ممکن این مشکلات را برطرف نمایید.

    منبع: مجله اینترنتی خریدار